HABER AKIŞI

Uykusuzluk (insomnia) sorunu çekenler için çözüm öneriler...

 Tarih: 19-09-2017 16:00:00
Yoğun stres altında olduğumuz bu dönemde her iki kişiden biri uykusuzluk sorunuyla mücadele veriyor. Vücut sağlığının en önemli faktörü olan uykunun iyi alınmaması önemli sorunlara neden olabiliyor. Peki, uykusuzluk nasıl giderilir?

Uykusuzluk hemen herkesin hayatının bir döneminde ya da uzun vadeli olarak bir türlü çözüm bulamadığı bir problemdir. Uyku; fiziksel kuvvet, zihinsel faaliyetler, psikolojik durum ve bağışıklığa kadar sağlığımız için hayati bir önem taşır. İyi bir uyku hem vücuda kuvvet vereceği gibi hem de psikolojik açıdan insana moral katar. Ancak insanların %80 kadarının uyku problemi çektiği bilimsel araştırmalarla ispatlanmıştır.

Sıcak banyo, sütlü içecekler ve ilaçlar uykuya dalmak için en sık başvurulan yöntemlerdendir. Ancak genellikle bu yöntemler geçicidir ve uykusuzluk hali devam eder. Saatlerce kapanmayan gözler, saatte bir bölünen uykular ve uykusu geldiği halde bir türlü uykuya dalamayanlar için altın değerinde öneriler derledik.

Sol burun deliğinden nefes alın!

Bu yoga yöntemi aşırı sıcaklarda ve menopoz dönemindeki rahatsızlıkla beraber uykusuzluk çeken kadınlar için birebir. Sol tarafınıza yatın ve sağ burun deliğinizi kapatın. Sol burun deliğinden yavaş yavaş ve derin nefes almaya başlayın.

Gerinin ve rahatlayın!

Sırt üstü yatarken bütün kasları sıkıp gevşeterek uyku için hazır hale gelmeniz mümkün. Bu yöntem için; “Biraz yavaş nefes alıp, ayağınızı dizinize doğru kıvırın ve bırakın. Tekrar nefes alın, baldır kaslarınızı, sonra uyluklarınızı, kalçalarınızı, göbeğinizi, göğüs bölüklerinizi, kollarınızı vb. sıkıştırıncaya kadar, vücudunuza kadar ilerleyene kadar, kasları birer birer sıkın sonra gevşeyin ve rahatlayın.”

Gelmeyen uykuyla kavga edin!

Uzmanlar bu yönteme uyku paradoksu diyorlar. Bu yöntemde uyku düşmeyen gözlerinizi inadına açın ve ‘uyumayacağım’ sözünü tekrarlayın. Bu sözler beyne uyku talimatı olarak gider, nedeni ise beyin negatiflerinin iyi işlememesidir.

Gününüzü aklınızdan geçirin!

Gün içinde gittiğiniz yerleri, yaptığınız konuşmaları ve olayları geri çağırın; zihinde yapacağınız bu hesaplaşma, endişeyi azalttığı gibi zihinsel olarak uykuya hazırlanmanızı sağlayacaktır.

Gözlerinizi çevirin!

Uzmanlara göre uyku halindeyken yapılan istemsiz hareketleri taklit etmek, uykulu hormon melatoninin serbest bırakılmasına yardımcı olur. Uyku halindeyken yapılan hareketlerden biri de göz bebeklerini yerinde çevirmektir. Gözlerinizi kapatın ve üç kere çevirin.

Hayal edin!

En az üç duyuyu kullanarak yapılan görselleştirme meditasyonu olarak adlandırılan bu yöntemde yapmanız gereken tek şey, kendinizi mutlu hissedeceğiniz ya da hissettiğiniz bir yerde hayal etmek. Seslerle, tatlarla, kokularla, kısacası duyularla beraber. Bu bedensel ve zihinsel gevşemeyi getireceği gibi uykuyu da ardı sıra sürükleyecektir.

Kendinize fısıldayın!

Yatağa oturun ve diyaframdan derin nefesler almaya başlayın. Göğüs kafesini zorlayacak ve yanma hissedecek şekilde 6 kez nefes alın ve verin. Odağınızı tamamen nefesinize verin ve 6 nefesten sonra birkaç saniyeliğine durun. Sonra kendinize şu sözleri fısıldayın; “ben uyku için hazırım…”

Uyku getiren hassas noktalar

Akupunktur'da vücudun bazı noktaları, birbirinden farklı problemler için tedavi edici etkiye sahiptir. Burada da uyku getiren iki üç noktaya basmak, uykuya geçmek için yeterli olacaktır. İşte, o üç nokta;

"Parmaklarınızı burnunuzun üstündeki kaşların arasındaki noktaya koyun, burada hafif bir girinti bulunur. 20 saniye basılı tutun, kısaca bırakın ve iki kez daha tekrarlayın.”

"Yatağın kenarında oturup sağ ayağınızı sol dizinize koyun. Parmak ile ikinci ayak parmağınız arasındaki hafif girintiyi bulun ve aynı şekilde basın.”

“Sağ ayağınızı desteklerken, parmağınızın hemen altında ikinci ayak parmağınızın üst tarafında yerini bulun. Sağ elinizin başparmağını ve işaret parmağını kullanarak parmağınızı hafifçe sıkıştırın.”

Endişe listesi hazırlayın

Yatakta yapılması gereken şeyleri gözden geçirerek endişeye kapılmak uykusuzluğun önemli bir nedenidir. Yatmadan önce, listenizi kâğıda yazın, böylece ertesi güne kadar unutabilirsiniz. Düşüncelerinizi bir kabinede doldurduğunuzu da düşünebilirsiniz. Sakin olursunuz ve uykuya dalmanız kolaylaşır.

Kendi uyku tetikleyicinizi bulun!

İyi uyku uyuduğunuz bir dönemde oluşturacağınız bu tetikleyici herhangi bir şey olabilir. Vücudu ve zihni koşullayarak yapacağınız bu yöntemi uykusuzluk zamanında uygulayarak uykuyu geri çağırabilirsiniz. Mesela uykudan evvel yanağınızı okşayın, saçınızla oynayın vb. şeyler yapın, ne olduğu hiç önemli değil ve sadece bu eylemin size nasıl hissettirdiğine odaklanın. Birkaç gece boyunca, vücudunuz onu uykuyla ilişkilendirmeyi öğrenecek ve tekrar etmesi vücudunuzu uykulu olduğuna ikna edecektir.

  Kaynak: haber7.com
  YORUMLAR YORUM YAP | 0 Yorum
  DİĞER SAĞLIK HABERLERİ
  AKPARTİ HABERLERİ
“Sayın Cumhurbaşkanımız sayesinde kıyafetle alakalı engelleri aşmış bulunuyoruz” “Sayın Cumhurbaşkanımız sayesinde kıyafetle alakalı engelleri aşmış bulunuyoruz” Genel Başkan Yardımcısı Ravza Kavakcı, Okçuluk Araştırmaları Enstitüsü Açılış tö..
“Değişim talebi milletin talebidir, bu talebi ıskalarsak 2019’da çok şeyi ıskalayabiliriz” “Değişim talebi milletin talebidir, bu talebi ıskalarsak 2019’da çok şeyi ıskalayabiliriz” Genel Başkan Yardımcısı Erol Kaya, Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkan adayını ..
“Yarınımız bugünden daha güzel, geleceğimiz daha parlak daha aydınlık olacak” “Yarınımız bugünden daha güzel, geleceğimiz daha parlak daha aydınlık olacak” Başbakan Binali Yıldırım, Erzincan Valiliği ve Belediyesince Altınpark Sosyal Te..
Başbakan Yıldırım, Prof. Dr. Erdoğan Büyükkasap Kongre ve Kültür Merkezi’nin açılışında konuştu Başbakan Yıldırım, Prof. Dr. Erdoğan Büyükkasap Kongre ve Kültür Merkezi’nin açılışında konuştu Başbakan Binali Yıldırım, Erzincan Üniversitesi’nin Prof. Dr. Erdoğan Büyükkasap..
  BİTCOİN SANAL PARA HABERLERİ
Bitcoin 2018' e girmeden 100 Bin TL' yi Deneyecek !!! Bitcoin 2018' e girmeden 100 Bin TL' yi Deneyecek !!! Bitcoinden şok beklenti, yatırımcılar hedefe ulaşacağından emin.
Bitcoin ve diğerleri… Piyasa değeri yarım trilyon dolar! Bitcoin ve diğerleri… Piyasa değeri yarım trilyon dolar! Yılın başında değeri bin dolarken şu aralar 16 bin dolardan işlem gören sanal pa..
Bitcoin’le  maaş devri Bitcoin’le maaş devri Japon GMO İnternet Group, Mart 2018’dan itibaren 4 bin çalışanına maaşlarının 10..
Bitcoin emtia piyasalarına da girecek Bitcoin emtia piyasalarına da girecek Blockchain teknolojisi, bitcoindeki yükseliş ile birlikte küresel finans piyasal..
  SİYASET HABERLERİ
Bülent Turan'dan Kılıçdaroğlu'na sert sözler Bülent Turan'dan Kılıçdaroğlu'na sert sözler AK Parti Grupbaşkanvekili Bülent Turan, CHP lideri Kılıçdaroğlu'nu sert sözlerle..
Türkiye'den bir Kudüs hamlesi daha! Türkiye'den bir Kudüs hamlesi daha! AKPM Türk heyeti, ABD'nin Kudüs kararını gelecek ay toplanacak Genel Kurulunda ..
Cumhurbaşkanı Erdoğan İstanbul'da konuşuyor Cumhurbaşkanı Erdoğan İstanbul'da konuşuyor Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Star Gazetesi'nin düzenlediği Necip Fazıl Öd..
Türk Büyükelçiliği'ne Almanya sürprizi Türk Büyükelçiliği'ne Almanya sürprizi Türkiye Almanya ilişkilerinin düzelmesi yönünde son zamanda atılan adımlara bir ..
  • BUGÜN ÇOK OKUNANLAR
  • BU HAFTA ÇOK OKUNANLAR
  • BU AY ÇOK OKUNANLAR
HABER ARŞİVİ
HAVA DURUMU
Yukarı